Investeringen Visit Limburg in Logeren in Vlaanderen renderen

07.10.2021 | # # # # # 
Deel dit bericht

Logeren in VlaanderenOp donderdag 7 oktober 2021 kwamen medewerkers van Logeren in Vlaanderen en partners na lange tijd opnieuw samen om elkaar te ontmoeten en ervaringen te delen. Een inspirerend weerzien na een moeilijke periode. De toeristische sector heeft wereldwijd klappen gekregen, maar het toerisme in Limburg is en blijft sterk.

Vlaanderen Vakantieland
In de vzw ‘Logeren in Vlaanderen’ bundelen de vijf Vlaamse provincies en private logies de krachten. Ze promoten, onder de merknaam Vlaanderen Vakantieland, vakantiebelevingen en kortbij vakanties in eigen land. Naast deze marketingcampagnes focust Logeren in Vlaanderen ook op de ondersteuning van het ondernemerschap. Samen kom je immers verder dan alleen.

Krachten bundelen
Logeren in Vlaanderen is een mooi voorbeeld van een krachtige samenwerking over de provinciegrenzen heen. Afgevaardigden van de Limburgse logies zitten bovendien mee aan tafel tijdens het sectoroverleg van de vzw. En dat werpt zijn vruchten af. Met 24,8% van alle advertenties in het Logeren in Vlaanderen Logiesboek is Limburg sterk vertegenwoordigd in de editie van 2022. Ook de Vlaanderen Vakantieland cheques wordt gretig besteed in onze provincie. Vorig jaar werden maar liefst 37,2% van alle cheques gebruikt voor een vakantie in Limburg. Visit Limburg blijft dan ook investeren in deze gezamenlijke promotie.

Beter toerisme
Gasten komen naar Limburg en wij zijn klaar om hen te ontvangen. Visit Limburg gaat niet voor massatoerisme, maar voor beter toerisme. Dat is een meerwaarde voor iedereen in Limburg, zowel voor de Limburgers zelf als voor de gasten.