Grensoverschrijdende campagne promoot beide Limburgen als toeristische bestemming in Duitsland

26.10.2023 | # # # # # # 
Deel dit bericht
Limburg x Limburg

© Derek Malou

Belgisch en Nederlands Limburg richten samen hun pijlen op de Duitse toeristen. Met een doelgerichte campagne die focust op de twee landen als één sterke reisbestemming, streven gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) ernaar om Duitse toeristen ervan te overtuigen onze streek te kiezen voor een vakantie dichtbij huis. Door intensievere samenwerking kunnen we het volledige potentieel van onze regio optimaal in de kijker zetten.

Bereik van 3 miljoen
Pendelaars in trein- en metrostations en passanten in winkelcentra in Düsseldorf, Keulen en Aken zullen niet om de digitale affiches heen kunnen die de Limburgse troeven mooi in de kijker zetten. Ook via advertenties in weekbladen krijgen potentiële Duitse gasten een inkijk in de troeven van de twee Limburgen. Via online advertenties kan de doelgroep rechtstreeks doorklikken naar de campagne website visitlimburg.de waar het veelzijdige aanbod via de hoofdthema’s natuur, landschappen en culinair thematisch worden gepresenteerd. In totaal beoogt de campagne zo’n 3 miljoen Duitsers in de grensstreek te bereiken.

2 landen, 1 sterke reisbestemming
Hoewel het twee verschillende landen zijn, hebben beiden ook veel gelijkenissen. Beide regio’s in Belgisch- en Nederlands Limburg beschikken over een kwalitatief hoogstaand fietsroutenetwerk, gesitueerd in een gevarieerd landschap, met de Maas als levensader er tussenin. Daaraan gekoppeld een veelzijdig culinair aanbod en uniek cultureel erfgoed. En het belangrijkste? Het is maar 2 à 4 uur rijden voor de Duitsers in de regio’s Nord-Rhein Westfalen en Hessen. “We willen zowel Belgisch als Nederlands Limburg als aantrekkelijke toeristische bestemmingen versterken door ons toeristische profiel een grensoverschrijdende dimensie te geven. Door samen te werken, versterken we onze capaciteit en vergroten we de economische impact van onze inspanningen onder de noemer ‘Limburg x Limburg”, aldus beide gedeputeerden.

Extra omzet bij ondernemers
Het is niet de eerste keer dat beide provincies samenwerken om hun slagkracht te vergroten, want voor corona roet in het eten gooide, zijn er al twee succesvolle campagnes gelanceerd. Gedeputeerde van Nederlands Limburg Stephan Satijn maakt zich sterk dat ook deze keer de lokale ondernemer de vruchten zal kunnen plukken van de campagne: “De campagne zal beide Limburgen (opnieuw) in de spotlight zetten, zodat we dit najaar en ook nog volgend jaar meer Duitse dag- en verblijfstoeristen zullen verwelkomen. Op die manier zorgen we voor extra omzet bij ondernemers in héél Limburg”, aldus Satijn.

Visitlimburg.de
Op de website www.visitlimburg.de is de campagne ‘Limburg x Limburg’ met haar unieke gezamenlijke aanbod vanaf nu te bekijken aan de hand van mooie thematische verhalen.

Limburg x Limburg