Derde Limburgs Toerisme Congres overgoten met gastronomiesausje

27.03.2018 | # # # # # # # 
Deel dit bericht
Limburgs Toerisme Congres

Op 27 maart organiseerde Toerisme Limburg vzw haar derde, uitverkochte, editie van het Limburgs Toerisme Congres. Driehonderd professionals uit de publieke en private toeristische sector kwamen samen in Thor Central in Genk. Hun doel? Geïnspireerd worden en ideeën opdoen om zich verder te professionaliseren en klaar te zijn voor de toekomstige uitdagingen in hun ondernemerschap.

Meer toeristen, meer rendabiliteit
Het congres bood een dynamische mix van boeiende uiteenzettingen en een netwerklunch. Met de Limburgs Toerisme Congressen streven we er elk jaar naar om de actoren in de Limburgse toeristische sector optimaal te ondersteunen. We reiken hen inzichten en tips aan en stimuleren onderlinge samenwerking. Zo willen we de instroom van toeristen én de rendabiliteit van onze ondernemers nog verhogen.

Speerpunt van de Limburgse economie
De Limburgse ondernemers in de toeristische sector geloven sterk in de Limburgse vrijetijdseconomie. Dat bleek ook tijdens deze editie weer uit het grote aantal aanwezige professionals die willen investeren in hun verdere professionalisering.

Een uitdaging die Toerisme Limburg graag samen met hen aangaat! Want de economie van de vrije tijd is een van de speerpunten van de Limburgse economie en moet dat ook blijven. Het is dus onze taak om onze publieke en private partners te ondersteunen en in hen te blijven investeren. Zo kunnen we de toeristische sector in Limburg naar een nog hoger niveau tillen en groei garanderen.

Een smaakvol programma
De sleutelwoorden van dit derde Limburgs Toerisme Congres? Trends in toerisme, beleving en ambassadeurschap. Deze hoofdingrediënten werden overgoten met een ‘gastronomiesausje’, want gastronomie is het centrale thema waarrond Toerisme Limburg werkt in 2018.

De Deense internationale topspreker Peter Römer Hansen vormde het ‘voorgerecht’. Hij serveerde een gesmaakte uiteenzetting met concrete voorbeelden over out of the box denken binnen toerisme. Het ‘tussengerecht’ was een interactief panelgesprek met experten uit verschillende bedrijven over hoe je ambassadeursmarketing als marketingtool kunt benutten. Het geanimeerde gesprek was de ideale aanloop naar het ‘hoofdgerecht’ …

Vier inspirerende sprekers
Dat ‘hoofdgerecht’ bestond uit vier inspirerende sprekers. Eerst sprak keynote Annemarieke Driessen over toegankelijke gastvrijheid. Daarna vertelde Peter Decuypere, auteur van We love Events en Holy Trinity Events, hoe je events met customer experience kunt kruiden. Als derde spreker inspireerde futurist en trendwatcher Tom Palmaerts het publiek met een talk over de heersende trends in toerisme en horeca. En marketeer Christophe Maes deed ten slotte iedereen net voor de lunch het water in de mond krijgen met zijn uiteenzetting over trends in eten en drinken.

Workshops op andere momenten
In tegenstelling tot de vorige edities stonden er in de namiddag van het derde Limburgs Toerisme Congres geen interactieve workshops op het programma. We kozen ervoor om die workshops op andere momenten te organiseren om onze partners de mogelijkheid te geven om alle workshops die hen interesseren te volgen.

Annemarieke Driessen en Peter Decuypere zullen elk een workshop geven en lichtten tijdens hun speech al een tipje van de sluier op. Presentator en moderator van het congres Stef Wijnants gaf meer uitleg over de andere workshops. Titels als De excellente gastheer en Hoe gastvrij schrijven? prikkelden alvast de interesse van de toerismeprofessionals.

Meer info over de workshops www.toerismewerkt.be/agenda.

Limburgs Toerisme Congres Limburgs Toerisme Congres