24u Meet in Limburg: bedrijven ontdekken zakelijk toerisme in Limburg

24.03.2023 | # # # # # 
Deel dit bericht
24u Meet in Limburg

44 deelnemers aan het programma ‘24u Meet in Limburg’ verzamelen vandaag in hotel Terhills. In 24 intense uren laat Visit Limburg bedrijven uit België en Nederland kennismaken met het ruime aanbod in de provincie op het vlak van zakelijk toerisme. Het zakentoerisme is een sterke groeimarkt waar Limburg bovendien heel wat troeven voor heeft. Door die markt verder uit te bouwen, kunnen we het jaar rond, week en weekend, zorgen voor een goede bezetting in onze logies. Met gerichte campagnes en promoties gaat Visit Limburg bedrijven overtuigen om nog meer teamuitstappen en bedrijfsevents in Limburg te organiseren.

24u Limburgse ontmoeting

De deelnemersgroep van ‘24u Meet in Limburg’ is divers met onder meer managers van grote ondernemingen, alsook vertegenwoordigers van eventbureaus, reis- en congresorganisaties. In 24 uur dompelt Visit Limburg ze onder in het Limburgse aanbod, met uitstappen, werksessies, netwerkmomenten, culinaire proeverijen en presentaties van de diverse vergader- en eventlocaties. Een gevuld programma dus dat aantoont hoe gevarieerd en kwaliteitsvol de keuze in Limburg is. Met 24u Meet in Limburg tonen we de bedrijfswereld hoe verrijkend Limburg is. Het woordje ‘meet’ staat bij ons daarom niet voor ‘vergaderen’, wel voor ‘ontmoeten’.

Door nieuwe markten aan te spreken, wil Visit Limburg het investeringsklimaat voor toeristische ondernemers verder versterken. Het zakelijk toerisme is de perfecte tegenhanger van het vrijetijdsgebeuren. Zakelijke gasten komen op momenten dat er minder vrijetijdsgasten zijn. Ze besteden bovendien drie keer zoveel als een doorsnee toerist. Dat genereert bijkomende inkomsten in onze restaurants en cafés, onze attracties en onze retail.

Groeimarkt

Visit Limburg zet vooral in op het MICE-segment, wat staat voor Meetings, Incentives Congresses & Exhibitions. Dat focust dus op bedrijfsteams en grotere groepen, minder op individuele reizigers. Marktonderzoek voorspelt tot 2030 een jaarlijkse groei van meer dan 7% in het MICE-toerisme. Vooral het zogenaamde ‘bleisure’-toerisme – een samentrekking van business & leisure – kent een sterke groei. Dat is de vraag naar een combinatie van werk- en vrijetijdsactiviteiten, vaak meer kleinschalige bijeenkomsten waarbij de kwaliteit van het aanbod primeert.

En dat past dat perfect bij het profiel van het Limburgse aanbod: we beschikken over hoogwaardige infrastructuur voor vergaderingen en evenementen, gelegen in een inspirerende omgeving en met veel variatie en ontspanningsmogelijkheden. Wie vandaag in een zakelijke context bijeenkomt, wil meer dan enkel een vergaderzaal en een whiteboard. De verplaatsing moet de moeite waard zijn. Limburg heeft daarvoor alles in huis.